понеділок, 6 липня 2015 р.

Путівник

Обговорюючи з різними людьми ідею цього блогу, я зрозумів, що вона потребує  ще одного викладення чи окреслення. Мовою, ближчою до стандартів, прийнятих в системі освіти. Зрозуміло, йдеться не про навчальну програму з розбивкою на теми і закріпленням за ними певної кількості лекційних, семінарських чи практичних занять. Але чогось подібного. Бо йдеться ж саме про навчання, набуття нових вмінь, осмислення і освоення нових моделей професійної діяльності. Блог у цьому сенсі є навчальним інструментом. Інформаційною базою, комунікаційним майданчиком, але саме для навчального процесу.



Давайте спробуємо подивитись на той процес як на подорож. І сформувати путівник, який спочатку давав би уявлення про бажану траєкторію руху, а з часом, можливо, міг би бути сприйнятий як путьові нотатки людини, що той шлях здолала. Або як так званий робочий зошит, в якому позначені пройдені етапи навчання в рамках курсу.

От що в мене вийшло.

1. Загальне знайомство з проектом.

1.1 Про проект. http://bibrc.blogspot.com/p/blog-page.html
1.2 Додаток. http://bibrc.blogspot.com/2015/06/blog-post_17.html
1.3 Путівник. Саме цей текст. В якийсь момент я відчув, що його бракує.
1.4 Гроно науково-методичної літератури. http://bibrc.blogspot.com/2015/07/blog-post_8.html

Результат: сприйняття пропонованої методики, принципове рішення про участь в проекті, хоча і з невизначеною ступінню активності.

2. Форум або дискусійна Фейсбук-група

2.1 Вступ до групи (вона в нашому меню позначена як Дискусія).
       https://www.facebook.com/groups/111801352488844/?fref=ts
2.2 Відповідь на три запитання, що містяться в першому (закріпленому) дописі тої групи.
2.3 Долучитись до діалогу у форумі.

Результат: формальне залучення до професійної спільноти, знайомство і оцінка взірців форумного спілкування з професійних питань, засвоєння практичного спілкування у форумі.

3. Інтернет-представленість бібліотеки

3.1 Інтернет. http://bibrc.blogspot.com/p/blog-page_14.html
3.2 Список пані Катерини. http://bibrc.blogspot.com/2015/06/blog-post_30.html
3.3 Що таке офіційний сайт, сторінка? http://bibrc.blogspot.com/2015/07/blog-post.html
3.4 Діалог у форумі з питань Інтернет-представленості бібліотек.

Результат: сприйняття досвіду галузі у використанні Інтернет-об'єктів, набуття бачення конкретних варіантів Інтернет-розвитку на власному робочому місті. Використання форумного спілкування для обговорення питань Інтернет-представленості, оптимальних форматів, організації тощо.

4. Сайтобудування-1

4.1 Сайтобудування. http://bibrc.blogspot.com/p/blog-page_68.html
4.2 Брошура. https://drive.google.com/open?id=0BxXYRfo_CqawVkdJZVhfRTJ2WFk&authuser=0
4.2 Демо-сайт. Ні, тут не буде посилання. Це мається на увазі той сайт, що його в процесі читання брошури кожен з тих, хто буде читати по-справжньому, створить самостійно.
4.3 Консультації у форумі.

Результат: практичне вміння побудови та інформаційної підтримки сайту в рамках компетенції контент-менеджера.

5. Сайтобутування-2

Строго кажучи, цей етап знаходиться вже за межами власне навчання чи підвищення кваліфікації бібліотекаря. Він є скоріше фазою особистісного розвитку, в якій технічні знання, одержані на попередніх етапах, мають помножитись на міцну базову підготовку та й досвід живої роботи з читачем. Втім, не сказати про найцікавіше, вінець усієї попередньої роботи було б помилкою.

5.1 Самостійна робота з визначеного напрямку.
5.2 Діалог у форумі.

Результат: спеціалізований інформаційний канал у складі сайту і дискусійної Фейсбук-групи, що підтримує спільну діяльність клієнтів бібліотеки. Набуття компетенції редактора мікро-ЗМІ. Рекомендований напрямок: сайтобудування.

---

На протязі усієї навчальної програми форум відіграє важливу роль: просування учасника від пасивного статусу (читання) до пасивно-активного (коментування) і нарешті активного (авторські пости, топік-стартер). Чи може стати адміном, редактором, модератором людина, що не має досвіду спілкування в форумі? Риторично? Ні, цілком практично: хочемо мати тих редакторів, то маємо створити їм майданчик, як хочете, пісочницю, де б вони тому навчались практично.

Нема іншого шляху набуття досвіду і навичок використання соціально-комунікативних практик у власній професіональній діяльності. А може є? Ну тоді ми почуємо про це в нашій дискусійній групі.

Втім, навряд чи можливо це просування якось планувати чи окреслювати його більш деталізовані фази, етапи, їх взаємозв'язок або логіку. Що, звісно, не заперечує можливості, а може і обов'язку Кафедри тим питанням зайнятись на відповідному науковому рівні.



Немає коментарів:

Дописати коментар