вівторок, 4 серпня 2015 р.

Ігнор 100%. Частина 2

Перша частина, як хто не читав, знаходиться тут:  http://bibrc.blogspot.com/2015/06/100.html
Йдеться про абсолютну пасивність бібліотекарів стосовно участі в роботі форуму, названу автором жаргонним словом Ігнор.

За той час, що минув, з'явилось нове розуміння проблеми, тому перелік обставин, що могли бути причинами Ігнору тепер може бути поширений. Але саме поширений, бо загальна структура переліку причин видається прийнятною, а ті конкретні причини, що вже наведені у першій частині матеріалу, виглядають як і раніше вартими уваги чи ймовірними.


1. Незрозумілість пропозицій проекту


Певним чином про цю групу причин можна казати як про ймовірну. Фахівці, що їх статті у галузевій пресі долучені за цей час до інформаційної бази проекту (див. файли Фейсбук-групи), не проводили жодної роз'яснювальної роботи з бібліотекарями. Нема постійно діючих форумів щодо цієї тематики, повідомлень про семінари, конференції, вебінари, присвячені саме цим аспектам роботи бібліотеки. Відтак до певної міри зміст пропозицій може сприйматись бібліотекарями-практиками як незвичний, незнайомий, загалом неактуальний у бібліотечній справі.

2. Об'єктивні причини


2.5 Посадові обов'язки

У жодній посадовій інструкції бібліотекаря ( див.  https://www.google.com.ua/search?redir_esc=&client=tablet-android-samsung&hl=ru-RU&oe=utf-8&safe=images&q=%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%B0%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0+%D1%96%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%8F+%D0%B1%D1%96%D0%B1%D0%BB%D1%96%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%8F&source=android-browser-suggest&qsubts=1438693824389 ) нема ні слова про те, що участь у роботі професійного форуму є частиною посадових обов'язків як складова підвищення його кваліфікації. Мабуть, тут цілком достатньо було б інформаційного листа Президії Бібліотечної асоціації з відповідними рекомендаціями.

2.6 Відсутність особистого прикладу з боку формальних чи неформальних лідерів

Формальними лідерами бібліотечної спільноти є посадові особи управлінь культури, керівники бібліотечних закладів та обрані члени керівних органів Бібліотечної асоціації. Жоден з цих лідерів у роботі професійних форумів участі не бере. Це факт, якому, мабуть, можна знайти вагомі причини чи виправдання, але краще подумати про те, щоб зліквідувати його якнайскорше. І зробити це шляхом зміцнення самоврядного характеру Асоціації, її незалежності від структур влади і відповідальності за планування, аналіз та вдосконалення своєї діяльності.

І зробити це пропонується в досить незвичний спосіб. А саме доповненням статуту Бібліотечної асоціації наступними пунктами (у приблизній редакції):

А. Лідером Бібліотечної асоціації (національної чи віділення) є її обраний Президент.

Б. Президент обирається Конференцією на підставі особистої програми розвитку Асоціації (відділення), що надається на обговорення співтовариству у офіційному форумі Асоціації (відділення) не менш ніж за місяць до початку Конференції. Особиста програма обраного кандидата доопрацьовується Президією і затверджується у якості програми Асоціації  (відділення) на відповідний термін.
Звіт про стан виконання програми регулярно (раз на півроку?) подається Президентом для обговорення у офіційному форумі.

С. Президія Асоціації (відділення) забезпечує свою присутність у Інтернеті за допомоги обов'язкових та факультативних об'єктів. До перших відносяться офіційний сайт і форум, до других - будь-які інші проблемні чи спеціалізовані об'єкти (сайти, блоги, форуми тощо), формування і підтримка яких визнана Президією доцільною.

3. Суб'єктивні причини


3.6 Відсутність досвіду

Участь в роботі форуму передбачає наявність певних вмінь чи навичок. Їх набуття - справа практичного досвіду, що має бути забезпечений в процесі або колективних вправ на тренінгах, семінарах, або ж у індивідуальному порядку за допомоги більш підготовлених, досвідчених колег. Об'єм уявної навчальної програми дуже незначний - не більше години-двох, навчальний матеріал виключно практичний,  жодних вимог до початкового рівня підготовки нема. Але це не відміняє відповідальності адміністрації закладів бібліотечної мережі за підготовку свого персоналу з питань участі в роботі професійних форумів. Як офіційних, так і проблемних чи спеціалізованих.

- - - Додаток - - -

Обговорював цей матеріал з одним з працівників Асоціації. Людина просто не розуміє, що треба обговорювати? Тобто, мені не здалося, що то якась гра чи намагання сховати свою позицію, ні, людина цілком щиро не розуміє, що можна обговорювати.

Як що, та хоча б Маніфест! Це ж перше і головне, що може бути зараз на порядку денному: що робити, аби його зреалізувати? Це як думати в розрізі "що робити". А як "написали і забули", то, дійсно, про що там розмовляти.

От як йдуть справи з обговоренням Маніфесту:

Дописи на сторінку УБА від 16 червня: https://www.facebook.com/ula.org.ua?fref=ts

Київські бібліотекарі: 13 липня: https://www.facebook.com/groups/156317151100664/permalink/913411655391206/

Дописи на сторінку Бібліоміст від 26 липня: https://www.facebook.com/bibliomist?fref=ts

Тобто, керівники не бачать потреби у будь-яких розмовах на цю тему, а рядові члени й поготів.

Але 20 липня крига скресла, як здалося: на сторіці УБА повідомлення вже від модератора, а 4 серпня ще й промо-відео: https://www.facebook.com/ula.org.ua/posts/870892712997491

Але на тому все скінчилось. Ні, двадцять лайків є, але не більше, люди висловили своє задоволення і пішли у своїх справах.








Немає коментарів:

Дописати коментар