суботу, 27 серпня 2016 р.

Сайтобудування. Дистанційний курс

Ми вже згадували раніше про цей курс (див. http://www.slideshare.net/ssuser5d6556/ss-60267441 ), але тепер з'явилась потреба докладніше подати його програму.

Разом з Южная бізнес школа ми пропонуємо його для слухачів школи у новому навчальному році. Тож далі про той курс докладніше, а поки що нагадаємо: зайти на сайт і роздивитись той курс у деталях на місці може кожен. Це не потребує якихось дозволів, не накладає зобов'язань чи, тим більше, оплати. Бажання навчатись чи принаймні інтерес до питання - єдина передумова.

Програма дистанційного навчального курсу
"Сайтобудування як компетенція широкого вжитку"

Курс орієнтований на практичний результат і не містить (про це зазначено в презентації) жодного проміжного тесту. Завдання модератора і курсанта - спільне - створити реальний працюючий сайт. Є сайт? Ну то навчання відбулось. Не вдалось досягти такого результату? Це означає, що хтось з учасників недопрацював: або курс поганий, або курсант нездалий.

А тепер огляд програми. Вона складається з 10 порцій, які можна здолати за 10 днів (ну, десь по годині на кожну), а можна... Але про це є в програмі.

1. Знайомство

Курс, що його людина засвоює у складі групи, завжди набагато ефективніший, ніж самостійне вивчення матеріалу, ви про це безумовно знаєте. А щоб група склалась як така, треба познайомитись. І з модератором також. Але це не все, що ми маємо сказати про знайомство.

Курс практичний, то кожен з курсантів перед тим, як братись за роботу, має чітко і зрозуміло для інших (передовсім для модератора, але і інших учасників курсу також) намалювати картину роботи того майбутнього Інтернет-об'єкту. Відомо, що зрозуміло пояснити комусь певне питання може тільки той, хто сам добре розуміє суть проблеми. А ті, хто слухає і намагається зрозуміти колегу - вони ж таким чином осмислюють свої власні плани? Так, тому знайомство у нашому випадку як складова курсу дуже важливе.

2. Як будемо працювати

Студент, що прийшов до університетської аудиторії загалом знає, що буде відбуватись далі, а от з дистанційним навчанням зовсім не так. Що таке цей процес взагалі і яким буде саме на цьому курсі - про це саме в цій порції.

3. Брошура

Навчальний матеріал курсу викладений в окремій брошурі (ось вона: http://dl.khadi.kharkov.ua/pluginfile.php/12158/mod_resource/content/2/BibOSBB.pdf ). І тут наведене посилання на повний текст, можна до курсу і не ходити, взяти тут брошуру і навчитись тут і зараз. Отакої! Ні, це не жарт, бо мета курсу не в тому, щоб ставити галочки, мовляв, є про що звітувати. Мета курсу в тому, щоб більше людей погодились: сьогодні зробити сайт має вміти кожна освічена людина. Так думають всі, хто вміє. Ну, а хто не вміє...

4. Перший день

Завжди є або непідготовлені або дуже доскіпливі студенти, що їм потрібно більше часу на опанування дрібних деталей роботи з комп'ютером. Тут вони одержать мінімальний об'єм таких знань, що дозволить запустити сайт в роботу.

В цій порції (і двох наступних) технологія роботи не така, як раніше: там були розмови, дискусії, а тут "крок за кроком". Комп'ютер не пробачає жодних непевних чи приблизних уявлень про те, як зробити ту чи іншу операцію. От тут ми їх і розбираємо: покроково, ретельно, на всі сто.

5. Другий день

Тут додаткові моменти формування сайту, що роблять його більш функціональним.

6. Третій день

Нарешті чудові можливості, що завжди є під рукою у автора сайту, але не завжди використовуються. Бо для їх засвоєння треба таки попрацювати, розібратись. Це, звісно, для тих, хто або вже має певний досвід, або просто є таким за своєю вдачею, потребує аби було не просто якось так непогано, а таки класно, чудово.

7. Бонус

"Два в одному"? Так, раніше ми про це не казали, але що таке сайт без Фейсбук-групи? Абсолютно несучасно. То створимо і групу. Буде інформаційний канал. Гра термінологією? Нічого подібного, більш глибоке розуміння питання.

8. Випускний бал

Так, підведення підсумків. Може планування подальшої роботи. Це вже залежить від спікерів, кожен може сказати так, як відчуває. Але сказати має, бо це ж, як подумати, найважливіша частина навчання: побачити перспективи і рушити далі.

9. Подяка

Це не формальність. Важливо бачити контекст, розуміти і своє місце, свій рівень дуже різних, але конче потрібних сучасній людині знань, і внесок тих, хто просунув тебе свого часу у цьому русі. Від першої вчительки? А чому ні?

10. Додаток

Тут додаткові питання, що їх поставить, а це відбудеться обов'язково, життя.





5 коментарів:

  1. Відповіді
    1. Я завжди кажу, що головна складність навчання в питаннях ІТ - це те, що вони надто прості, а люди очікують якоїсь мудрості чи зарозумілості. Її просто нема. Все набагато простіше.
      Доброго ранку, пані Тамаро, спасибі, що відгукнулись.
      Записатись просто: йдете на посилання, що міститься в презентації (я його і зараз тут продублюю), реєструєтесь на сайті професора Кухаренко, де той курс базується, і роздивляєтесь, що то за курс.
      Це сам процес. Ще трохи коментарів.

      Видалити
    2. Це курс: http://dl.khadi.kharkov.ua/enrol/index.php?id=182
      Жодних зобов'язань реєстрація не накладає. Подивились? Тоді приймаєте рішення. Може і не треба навчатись в курсі разом з іншими, може Ви самостійно все прочитаєте і будете вміти робити сайти. Так, можливий шлях.

      Видалити
    3. Але в групі краще. Бо суть навчання не в кнопках програм, що підтримують контент в Мережі, а в людях, що той контент читають. Чи не читають. І про це треба поговорити. В групі. Хоча вона може складатись і з одного студента. Навчання індивідуальне і кожен рухається в своєму темпі. Ну, за тиждень, думаю, це нормально. Треба ж і подумати...

      Видалити
  2. От приклад: http://kalanchakcbs.blogspot.com/
    Ні, курс не має відношення до цього сайту, просто як хто хоче такий сайт зробити, але не знає, з якого боку підступитись, то саме з курсу можна і почати.

    ВідповістиВидалити