І хочеться ж почати новий рік по-новому, з чогось красивого, суттєвого, спрямованого не просто у майбутнє, а... Ну годі, ось така тема: Маніфест Edutainme
І тепер, коли ви прочитали цей надзвичайно цікавий матеріал, я вас спитаю, ну, більше себе: чи наша "Бібліотека райцентру" (надалі БР) як навчальний ресурс в цьому тренді?
От з цього і почнемо в новому році, не забувши подякувати пані Вірі Загуменній за чудовий подарунок для всіх тих, хто замислюється щодо перспектив, розвитку і всіляких новорічних візій.
0. Мета
Навіщо протиставляти? Це помилка. Процес навчання-виховання-особистого розвитку надто складний, аби його так от просто спорядити моно метою, та ще і заперечити, відкинути щось інше. Як хвацький заголовок нехай буде, інтерес читача треба збудити, але серйозно таке спрощення сприймати не варто.
Не можна не помітити, що у тексті використана цілком прийнятна формула "від сьогоднішнього Х до завтрашнього У". Без протиставлення чи заперечення, а просто як нормальне визначення шляху, бачення, напрямку розвитку.
Зазначимо принагідно, що проблема формування наукової термінологі, а відтак перекладу - і для цього тексту, звичайно - надто складна, щоб її тут зачіпати. Але згадати треба.
І тепер згідно з оригінальною нумерацією розділів, але власною нумерацію підрозділів - у путь.
1. Нова організація навчального змісту
1.1 Від неподільних курсів до мікро форматів
Що таке мікроформат або гранульований фрагмент, порція навчального змісту у просторі БР? (Як ви раніше не звернули уваги, то БР - це скорочення для "Бібліотеки райцентру".)
Що є мікроформатом? Допис (як от цей). Повідомлення (пост) до Фейсбук-групи (як от те, що нам запропонувала пані Віра) або сторінка (наприклад ця: Сайтобудування). Можливості всіх трьох різновидіі в сенсі організації навчального змісту просто безмежні. Як в частині використання тих чи інших медіаформатів (презентацій, аудіо, відео), так і гнучкості, можливості змін у відповідності до потреб формування різних ланцюжків (про цедалі) або гранул змісту.
1.2 Від пасивного слухання до активної дії
А як могла б виглядати навчальна активність в просторі БР? Берімо для прикладу ті гранули, що вже згадані.
На сторінці Сайтобудування можна було б просто переглянути приклади сайтів - навчальний план 30 хвилин. А можна і зробити сайт - два тижні.
Пост пані Віри може бути просто прочитаний - година. Або прочитаний з наступним його представленням на сайті районної бібліотеки, це вже п'ять годин. А можна ж підготувати і семінар для колег з сільских бібліотек. У цьому випадку йдеться знов про тижні, але і вага такої навчальної активності на рівні атестації відповідального фахівця.
Надважливе поняття: ланцюжок або навчальна траекторія. Хтось має ті ланцюжки кувати?
1.3 Від білих плям до мап знань
Тут все зрозуміло. Якщо ланцюжок чи траєкторія в просторі БР дає певний логічний зв'язок між активностями, що забезпечує досягнення визначеної навчальної мети чи результату, то треба мати ще механізм більш високого рівня, який би пов'язував ланцюжки (траєкторії). Це буде виглядати як спеціалізована навчальна програма, курс підівищення кваліфікації, атестаційний в тому числі.
1.4 Від єдиних підручників до персоналізованих траєкторій
Ну, у випадку БР про підручники не йдеться, але той, хто хоче за рік-два запропонувати бібліотекарям щось білш сучасне, ніж підручник, має набувати досвіду?
2. Мотивація в цифрових освітніх середовищах
2.1 Від зумовленості до вільного вибору
Можна погодитись з тим, що самостіне визначення навчальної траєкторії підвищить мотивацію, але тут треба спитати, чи йдеться взагалі про самоосвіту, чи про певну свободу у формуванні навчального плану?
Але в просторі БР все простіше. Хтось розміщує в ньому інформацю, а бібліотекарі, що згодні докладати певних зусиль до підвищення власної кваліфікації, тим користаються, вільно вибираючи для себе ті чи інші ланцюжки.
2.2 Від спільного слухання до співпраці у проектах
О, тут у мене є чудовий приклад. Навчальний проект, що був ініціативно запропонований слухачам одного дистанційного навчального курсу як факультативний, не належний до програми, що дає право на серифікат. Ось він: Куца Балка. Мотивації не виявилось.
Найцікавіше те, що учасники, запрошені до проекту, в рамках навчального курсу працювали в командах, як це зазвичай робиться на тренінгах. Але не факультативно.
Можна у першому наближенні припустити, що механізм мотивації не залежить від того, чи використовується колективна робота у спільному навчальному проекті. Але це суто робоча гіпотеза, для спростування якої, як і для збирання аргументації на підтримку, треба попрацювати.
2.3 Від повторення до творчості
Без сумніву, БР дає багаті можливості для творчості. Теоретично. Умоглядно, бо підкріпити це прикладами з життя неможливо.
Фейсбук група проекту постійно зростає (116 чоловік за півроку), ніхто її не полишає, втім жодної активності, творчості нема абсолютно. Чому? Не знаю, радий був би почути про це від бібліотекарів - то був би чудовий приклад саме творчого ставлення до свого місця, своєї ролі в співтоваристві.
Принагідно зазначимо, що таке ставлення до форумів - галузевий стандарт. Звіт про виконану роботу - скільки завгодно. Вітання ювілярів чи новини галузі рясно. Постановка питання для дискусії, спільного творчого пошуку - жодного.
2.4 Від формальних іспитів до миттєвого зворотнього зв'язку
Так само, як і з творчістю: можливості чудові, використання нульове.
2.5 Від єдиної системи атестації до розгалуженої
Якою є потреба у атестації ККК (керівних кадрів; непересічне за енергетикою скорочення - може його декомунізувати?), мені важко судити, але що участь у відпрацюванні певних ланцюжюжків могла б бути умовою атестації, то це очевидно. А розгалуженість, зрозуміло, без обмежень.
3. Нова архітектура освіти
Цей розділ, по-перше, викликає відчуття безмежності теми, ну просто як на березі моря. А радше на гірській вершині, коли аж до обрію бачиш велетенські кручі, ущелини, схили, луки й вимовити нічого вже не можеш. По-друге, ІТшні терміни, використані рясно й цілком закономірно, адресують розділ фахівцям. Взявши обидва моменти до уваги, я б просив читача дозволити мене оминути цей розділ в надії, що колись ми до нього повернемося.
4. Нова педагогика
Можливо тут варто згадати андрагогіку? Будемо чекати, коли сюди завітають знавці предмету.
4.1 Від монополії до медіапростору
Здається, тут БР прямо і безпосередньо визначена як перспективний, прогресивний і ефективний навчальний формат. Спасибі авторам Маніфесту за підтримку, нехай і заочну.
4.2 Від педагогики-філософії і педагогики-мистецтва до цифрової педагогики
Тут знов пряма підтримка БР: треба пробувати. Без сумніву. В новому році будемо очікувати зрушень на цьому напрямку. По-перше, від Бібліотеки, по-друге, від Кафедри (хто не знає, що мається на увазі, має поглянути сторінку Про проект).
Перша має розтулити вуста у визначенні власних потреб чи побажань, що стосуються навчання, підвищення кваліфікації за допомоги сучасних підходів, зокрема і тих, про які сказано у Маніфесті. Друга має відповісти справою, пропозицією навчальних послуг нового формату. Може такого, про який сказано у Маніфесті, а може іншого. Якого? Побачимо.
З Новим роком!
І тепер, коли ви прочитали цей надзвичайно цікавий матеріал, я вас спитаю, ну, більше себе: чи наша "Бібліотека райцентру" (надалі БР) як навчальний ресурс в цьому тренді?
От з цього і почнемо в новому році, не забувши подякувати пані Вірі Загуменній за чудовий подарунок для всіх тих, хто замислюється щодо перспектив, розвитку і всіляких новорічних візій.
0. Мета
Навіщо протиставляти? Це помилка. Процес навчання-виховання-особистого розвитку надто складний, аби його так от просто спорядити моно метою, та ще і заперечити, відкинути щось інше. Як хвацький заголовок нехай буде, інтерес читача треба збудити, але серйозно таке спрощення сприймати не варто.
Не можна не помітити, що у тексті використана цілком прийнятна формула "від сьогоднішнього Х до завтрашнього У". Без протиставлення чи заперечення, а просто як нормальне визначення шляху, бачення, напрямку розвитку.
Зазначимо принагідно, що проблема формування наукової термінологі, а відтак перекладу - і для цього тексту, звичайно - надто складна, щоб її тут зачіпати. Але згадати треба.
І тепер згідно з оригінальною нумерацією розділів, але власною нумерацію підрозділів - у путь.
1. Нова організація навчального змісту
1.1 Від неподільних курсів до мікро форматів
Що таке мікроформат або гранульований фрагмент, порція навчального змісту у просторі БР? (Як ви раніше не звернули уваги, то БР - це скорочення для "Бібліотеки райцентру".)
Що є мікроформатом? Допис (як от цей). Повідомлення (пост) до Фейсбук-групи (як от те, що нам запропонувала пані Віра) або сторінка (наприклад ця: Сайтобудування). Можливості всіх трьох різновидіі в сенсі організації навчального змісту просто безмежні. Як в частині використання тих чи інших медіаформатів (презентацій, аудіо, відео), так і гнучкості, можливості змін у відповідності до потреб формування різних ланцюжків (про цедалі) або гранул змісту.
1.2 Від пасивного слухання до активної дії
А як могла б виглядати навчальна активність в просторі БР? Берімо для прикладу ті гранули, що вже згадані.
На сторінці Сайтобудування можна було б просто переглянути приклади сайтів - навчальний план 30 хвилин. А можна і зробити сайт - два тижні.
Пост пані Віри може бути просто прочитаний - година. Або прочитаний з наступним його представленням на сайті районної бібліотеки, це вже п'ять годин. А можна ж підготувати і семінар для колег з сільских бібліотек. У цьому випадку йдеться знов про тижні, але і вага такої навчальної активності на рівні атестації відповідального фахівця.
Надважливе поняття: ланцюжок або навчальна траекторія. Хтось має ті ланцюжки кувати?
1.3 Від білих плям до мап знань
Тут все зрозуміло. Якщо ланцюжок чи траєкторія в просторі БР дає певний логічний зв'язок між активностями, що забезпечує досягнення визначеної навчальної мети чи результату, то треба мати ще механізм більш високого рівня, який би пов'язував ланцюжки (траєкторії). Це буде виглядати як спеціалізована навчальна програма, курс підівищення кваліфікації, атестаційний в тому числі.
1.4 Від єдиних підручників до персоналізованих траєкторій
Ну, у випадку БР про підручники не йдеться, але той, хто хоче за рік-два запропонувати бібліотекарям щось білш сучасне, ніж підручник, має набувати досвіду?
2. Мотивація в цифрових освітніх середовищах
2.1 Від зумовленості до вільного вибору
Можна погодитись з тим, що самостіне визначення навчальної траєкторії підвищить мотивацію, але тут треба спитати, чи йдеться взагалі про самоосвіту, чи про певну свободу у формуванні навчального плану?
Але в просторі БР все простіше. Хтось розміщує в ньому інформацю, а бібліотекарі, що згодні докладати певних зусиль до підвищення власної кваліфікації, тим користаються, вільно вибираючи для себе ті чи інші ланцюжки.
2.2 Від спільного слухання до співпраці у проектах
О, тут у мене є чудовий приклад. Навчальний проект, що був ініціативно запропонований слухачам одного дистанційного навчального курсу як факультативний, не належний до програми, що дає право на серифікат. Ось він: Куца Балка. Мотивації не виявилось.
Найцікавіше те, що учасники, запрошені до проекту, в рамках навчального курсу працювали в командах, як це зазвичай робиться на тренінгах. Але не факультативно.
Можна у першому наближенні припустити, що механізм мотивації не залежить від того, чи використовується колективна робота у спільному навчальному проекті. Але це суто робоча гіпотеза, для спростування якої, як і для збирання аргументації на підтримку, треба попрацювати.
2.3 Від повторення до творчості
Без сумніву, БР дає багаті можливості для творчості. Теоретично. Умоглядно, бо підкріпити це прикладами з життя неможливо.
Фейсбук група проекту постійно зростає (116 чоловік за півроку), ніхто її не полишає, втім жодної активності, творчості нема абсолютно. Чому? Не знаю, радий був би почути про це від бібліотекарів - то був би чудовий приклад саме творчого ставлення до свого місця, своєї ролі в співтоваристві.
Принагідно зазначимо, що таке ставлення до форумів - галузевий стандарт. Звіт про виконану роботу - скільки завгодно. Вітання ювілярів чи новини галузі рясно. Постановка питання для дискусії, спільного творчого пошуку - жодного.
2.4 Від формальних іспитів до миттєвого зворотнього зв'язку
Так само, як і з творчістю: можливості чудові, використання нульове.
2.5 Від єдиної системи атестації до розгалуженої
Якою є потреба у атестації ККК (керівних кадрів; непересічне за енергетикою скорочення - може його декомунізувати?), мені важко судити, але що участь у відпрацюванні певних ланцюжюжків могла б бути умовою атестації, то це очевидно. А розгалуженість, зрозуміло, без обмежень.
3. Нова архітектура освіти
Цей розділ, по-перше, викликає відчуття безмежності теми, ну просто як на березі моря. А радше на гірській вершині, коли аж до обрію бачиш велетенські кручі, ущелини, схили, луки й вимовити нічого вже не можеш. По-друге, ІТшні терміни, використані рясно й цілком закономірно, адресують розділ фахівцям. Взявши обидва моменти до уваги, я б просив читача дозволити мене оминути цей розділ в надії, що колись ми до нього повернемося.
4. Нова педагогика
Можливо тут варто згадати андрагогіку? Будемо чекати, коли сюди завітають знавці предмету.
4.1 Від монополії до медіапростору
Здається, тут БР прямо і безпосередньо визначена як перспективний, прогресивний і ефективний навчальний формат. Спасибі авторам Маніфесту за підтримку, нехай і заочну.
4.2 Від педагогики-філософії і педагогики-мистецтва до цифрової педагогики
Тут знов пряма підтримка БР: треба пробувати. Без сумніву. В новому році будемо очікувати зрушень на цьому напрямку. По-перше, від Бібліотеки, по-друге, від Кафедри (хто не знає, що мається на увазі, має поглянути сторінку Про проект).
Перша має розтулити вуста у визначенні власних потреб чи побажань, що стосуються навчання, підвищення кваліфікації за допомоги сучасних підходів, зокрема і тих, про які сказано у Маніфесті. Друга має відповісти справою, пропозицією навчальних послуг нового формату. Може такого, про який сказано у Маніфесті, а може іншого. Якого? Побачимо.
З Новим роком!
Немає коментарів:
Дописати коментар