У попередній публікації (див. Соціальний капітал) йшлося про нове, дуже важливе поняття, а може й практичний напрямок чи спосіб мислення сучасного бібліотекаря. Втім, питання складне, потребує обговорення. Можливо, в форматі читацької конференції, представленої в декількох бібліотекарських форумах. А можливо... От про це і поговоримо тут і зараз. Але спочатку про робочу термінологію.
Доповідач, автор. Фахівець, що має що сказати у вигляді лекції, статті, відео - передати вихідну порцію інформації.
Опонент. Фахівець, що має суттєві зауваження до вихідної порції інформації, що її запропонував товариству доповідач (автор).
Модератор, адмін. Фахівець, що відповідає за організацію дискусії, сеансу спілкування.
Слухач, курсант. Учасник заходу, що сприймає інформацію, може поставити запитання доповідачам чи опонентам.
Доповідач чи автор у прийнятний для себе спосіб оформлює і публікує вихідну порцію інформації. Можливо, за допомоги модератора.
Б. Запитання
Слухачі, опоненти ставлять запитання автору, його відповіді доповнюють основний матеріал (це, можливо, забезпечують модератори).
В. Дискусія
Опонент чи опоненти в тому ж (або й іншому?) форматі, що була оформлена вихідна порція матеріалу, представляє альтернативну точку зору по окремим положенням, а може поширює їх на іншу сферу чи якимось чином доповнює.
Г. Запиатння
Аналогічно Б.
Д. Підсумок
Доповідач і опоненти представляють підсумкові порції інформації, в яких дається огляд питань, що були обговорені, фіксуються позиції учасників, даються рекомендації чи прогнози стосовно розглянутих питань.
Модератори подають інформацію щодо організації заходу, його підсумків технічного характеру.
Тут нам нічого розповідати і пояснювати не треба. Обираємо платформу, призначаємо час - і справу зроблено.
Чи все так просто? Де опоненти, де обмірковування почутого, де час для читання додаткової літератури?
Але просто. Цілком можливо, що з такої форми можна почати. Маючи на увазі подальший розвиток процесу у форматах, орієнтованих на форуми.
Доповідач, автор. Фахівець, що має що сказати у вигляді лекції, статті, відео - передати вихідну порцію інформації.
Опонент. Фахівець, що має суттєві зауваження до вихідної порції інформації, що її запропонував товариству доповідач (автор).
Модератор, адмін. Фахівець, що відповідає за організацію дискусії, сеансу спілкування.
Слухач, курсант. Учасник заходу, що сприймає інформацію, може поставити запитання доповідачам чи опонентам.
1. Розподілена читацька конференція
А. Доповідь, стаття, презентаціяДоповідач чи автор у прийнятний для себе спосіб оформлює і публікує вихідну порцію інформації. Можливо, за допомоги модератора.
Б. Запитання
Слухачі, опоненти ставлять запитання автору, його відповіді доповнюють основний матеріал (це, можливо, забезпечують модератори).
В. Дискусія
Опонент чи опоненти в тому ж (або й іншому?) форматі, що була оформлена вихідна порція матеріалу, представляє альтернативну точку зору по окремим положенням, а може поширює їх на іншу сферу чи якимось чином доповнює.
Г. Запиатння
Аналогічно Б.
Д. Підсумок
Доповідач і опоненти представляють підсумкові порції інформації, в яких дається огляд питань, що були обговорені, фіксуються позиції учасників, даються рекомендації чи прогнози стосовно розглянутих питань.
Модератори подають інформацію щодо організації заходу, його підсумків технічного характеру.
2. Вебінар
Тут нам нічого розповідати і пояснювати не треба. Обираємо платформу, призначаємо час - і справу зроблено.
Чи все так просто? Де опоненти, де обмірковування почутого, де час для читання додаткової літератури?
Але просто. Цілком можливо, що з такої форми можна почати. Маючи на увазі подальший розвиток процесу у форматах, орієнтованих на форуми.
Немає коментарів:
Дописати коментар